גוגל+ הינה הרשת החברתית של גוגל. הרשת חדשה יחסית ומכילה כ-343 מיליון משתמשים פעילים (GlobalWebIndex דצמבר 2012 ). בפוסט אפרוש בפניכם את האפשרויות הגלומות ברשת זו.
ההצטרפות לרשת אינה כרוכה בתשלום, ולמעשה לבעלי חשבון Gmail נוצר פרופיל באופן אוטומטי. את הפרופיל ניתן לעדכן בכל עת בפרטים כגון: מידע בסיסי, תאריך לידה, פרטי התקשרות, מקום עבודה, מוסד לימודים, קישורים נבחרים.
בחלקו העליון של הפרופיל תוכלו לשבץ את התמונה הנבחרת שלכם.
בדר"כ הדבר הראשון שעושים הוא לשתף אלבומי תמונות, לפני שתעשו זאת – שימו לב לנקודות הבאות:
- גוגל אינו מספק מנגנון להגנה על התמונות שלכם. ולכן כדאי לעשות שימוש בסימני מים בולטים, ולא להעלות תמונות ברזולציות גבוהות (בוודאי שלא את תמונת המקור) תמונה בגודל של 1000 פיקסלים תספיק בהחלט.
- מומלץ להוסיף תגיות מתאימות לתמונות.
- נתוני ה Exif מוצגים לצד התמונה, ובמידה והנתונים כוללים נתוני GPS תופיע מפה ובה המיקום שבו צולמה התמונה, ולא בכל המקרים זה מתאים…
הדרך שלכם לשתף מידע ולהיחשף למידע של אחרים מתבצעת בגוגל+ ע"י השימוש במעגלים. בפייסבוק, צירוף חברים פותח ערוץ דו צדדי לשיתוף מידע, לעומת גוגל+ בה ההוספה למעגלים יוצרת ערוץ חד צדדי (בדומה למנויים בפייסבוק) ובכדי שהמידע ישותף באופן הדדי – על שני החברים להוסיף זה את זה במעגלים שלהם. תכונה זו מאפשרת להיחשף לתכנים ממוקדים יותר מאשר בפייסבוק. לדוגמה, תוכלו ליצור מעגל לקבוצת אנשים מסויימת, לנהל דיונים, להעלות תמונות ולקרוא תגובות מאותה קבוצת אנשים בעלת תחום עניין זהה.
קהילות
בגוגל+ 4 סוגי קהילות:
- קהילה ציבורית פתוחה – תכניה ורשימת החברים בה גלוים לעיני כל, אינה מותנית באישור הצטרפות.
- קהילה ציבורית מנוהלת – תכניה ורשימת החברים בקהילה חשופים לכל המשתמשים ברשת, אך ההצטרפות אליה מותנית באישור מנהל הקהילה.
- קהילה פרטית – תכניה ורשימת החברים בה אינם גלוים ברשת וההצטרפות אליה מותנית באישור מנהל הקהילה.
- קהילה סודית – לא ניתן לאתר את הקהילה ו/או את התכנים ורשימת החברים בה. ההצטרפות אליה באמצעות הזמנה אישית בלבד ממנהל הקהילה.
לפניכם מספר קהילות צילום שעשויות לעניין אתכם:
לקהילות נוספות בתחום הצילום לחצו כאן
אז למה לכם גוגל+?
- שיתוף ציבורי של תמונות תורם להופעתן במנועי חיפוש התמונות של גוגל ובינג
- עדכון הפרופיל ותמונתכם האישית, ושיוכם לאתר/ לבלוג האישי שלכם תוביל לתוצאה עשירה
- התמונות שלכם מוצגות באיכות גבוהה יותר בגוגל+מאשר בפייסבוק
- הרשת תופסת תאוצה וקהל המשתמשים בה גדל במהירות, דבר המעשיר את הרשת בקהילות בעלות תחומי עניין זהים ולכן מומלץ להיות שם
- הנוכחות ברשת מחזקת את המוניטין האישי ואת המיתוג המקצועי שלכם. נושא זה מורכב ונידון באופן מלא בקורס לפרסום ומכירת תמונות ברשת
בפוסט הבא, אכתוב על יצירת דף עסקי בגוגל+
תענוג! שיווק בתוכן במיטבו ואני גאה בך מאוד – על המאמר המעניין, על הקורס המעולה ועל התמונות המהממות!
כשרק קראתי את הכותרת חשבתי שמצפה לי כתבה עם המסר – לא צריך…
והאמת שתלוי איזה כובע לובשים – כובע של מקדם אתרים או כובע "נורמלי" של אדם ששואל את עצמו כמה זמן גוגל עוד יתנו תיעדוף לגוגל פלוס ורק בגלל זה כולנו נאלץ להתחנף לרשת הזאת ולשחק לפי החליל שלה (ולא לפי צו הלב שלנו, לפחות שלי)
בכל אופן אני לא שונה, ורוב הזמן הצד של קידום אתרים אצלי חזק מהשני. אז זאת ההעשרה שלי לעניין גוגל פלוס
http://www.seo-touch.co.il/%D7%92%D7%95%D7%92%D7%9C_%D7%A4%D7%9C%D7%95%D7%A1.aspx
תודה ורדה! צום קל וגמר חתימה טובה
מעולה
תודה ג'קי , למדתי עוד משהו וכן תובנות חדשות על רשת גוגל פלוס שאני אישית מחזיק ממנה ומאמין שיש לה תרומה לא מעטה לקידום אתרים וחשיפת עסקים.