הבלוג של ג'קי סויקיס

האתר לא מופיע בגוגל?!

לפניכם המדריך המלא בשפה פשוטה (לא למקצוענים), למי שהתחדשו באתר שאינו מופיע בגוגל.

יש 2 סיבות לכך שאתר אינטרנט לא יופיע במנוע החיפוש. הראשונה: האתר חסום! מסיבות שונות ומשונות ואני באמת לא נכנס כאן לכל הסיבות הללו, האתר עלה לאוויר כאשר הוא חסום למנועי החיפוש. במצב זה לא משנה מה תנסו לעשות, האתר לא יופיע בתוצאות עד אשר תסירו את החסימה. הסיבה השנייה היא, שהאתר טרם נסרק ע"י העכבישים של מנוע החיפוש או במילים פשוטות יותר, מנוע החיפוש לא יודע בכלל שהאתר הזה קיים.

מונחי יסוד

אתר חדש: אתר שעלה לאוויר לפני מספר ימים בדומיין חדש עם תכנים חדשים – יצא מהניילונים

אתר משודרג: אתר שעבר עיצוב מחדש, נבנה מחדש, שם הדומיין שלו השתנה לדוגמה מ x.com ל- y.com

מפתח: התכנת/החברה שבנה/תה לכם את האתר, זה שלא מופיע בגוגל

מי מכם ששדרגו אתר ולא מופיעים בגוגל יאלצו להמתין לפוסט הבא.

 כיצד נבדוק האם האתר מופיע בגוגל?

חפשו בגוגל ביטוי שהייתם רוצים שהאתר שלכם יעלה עבורו בתוצאות החיפוש בדף הראשון. מצאתם את עצמכם בדף הראשון? אין ספק – האתר מופיע בגוגל ורק אם הוא לא ראשון, יש מקום לשיפור J

אם לא מצאתם את האתר בדף הראשון, דפדפו הלאה לדף השני ובדקו שם וכך הלאה עד הדף החמישי. מצאתם את האתר בדפים הללו? גם במקרה זה, הבעיה שמתוארת בפוסט הזה לא רלוונטית לכם ורק שווה לכם להתחבר למקדם אתרים שיעזור לכם להביא את האתר לדף הראשון של התוצאות.

אם עד כאן, לא ראיתם את האתר בתוצאות החיפוש, חפשו בגוגל: site:www.my-domain.com כאשר www.my-domain.com הוא שם הדומיין שלכם. אם מצאתם תוצאות, אתם מופיעים באינדקס של גוגל אבל אין סיכוי שמי שמחפש את מה שיש לכם להציע, יגיע אליכם – חפשו מקדם אתרים שיעזור לכם.

אם לא מצאתם כלום: אתם לא קיימים בגוגל! המשיכו לקרוא את השורות הבאות.

בחלק מהמקרים תצטרכו את עזרתו של המפתח. הנ"ל לא אמור לגבות מכם כסף על הפעילויות הללו, להיפך, הוא צריך לשלם לכם על הנזק שגרם לכם.

גוגל, נעים מאוד

על כלי מנהל האתרים (השם השתנה לאחרונה) של גוגל שמעתם? הכלי מהווה ערוץ הדברות ישיר, ולמעשה היחיד, מול גוגל (אל תתלהבו לפעמים יש הרגשה שמדברים לקיר). בעלי האתרים יכולים לקבל מידע על האתר, הכולל בין היתר קצב סריקת הדפים ע"י העכבישים של גוגל, סטטיסטיקות חיפושים הקשורים לאתר, בדיקות תאימות ונראות בתוצאות החיפוש ובנוסף, הכלי מאפשר לבעלי האתר לבקש מגוגל בקשות שונות כגון: שיפור הנראות של האתר בתוצאות החיפוש, שיוך הדומיין למדינה מסוימת, הסרת דפים מהאינדקס של גוגל ועוד.

חשוב לכם כבעלי האתר להירשם לכלי. ההרשמה חינם ותהליך הרישום בד"כ פשוט ביותר ובחלק מהאתרים הנבנים כיום הרישום אינו מצריך את התערבותו של המפתח. לקבלת מידע נוסף אודות הרישום לכלי תוכלו למצוא כאן. עצם ההרשמה לכלי מהווה מעין הכרות רשמית בין גוגל והאתר.

בדיקה האם האתר חסום למנועי החיפוש

אחרי שהתחברנו לכלי מנהל האתרים נוכל לבדוק האם דף הבית לא חסום לגוגל. את הבדיקה נבצע באמצעות כלי מנהל האתרים (להלן GWT) ובאמצעות בדיקת קוד המקור של הדף (לא להיבהל) באופן הבא: כניסה ל GWT, בחירה מתוך התפריט באפשרות  robots.txt Tester ולחיצה על הכפתור האדום TEST

אם הכל תקין על הכפתור תופיע התווית ALLOWED – בעברית דף הבית אינו חסום לעכבישים.

אם זו לא התוצאה – פנו למפתח שיסיר את החסימה של האתר לרובוטים מקובץ הrobots.

אחרי שעברנו את הבדיקה הזו בהצלחה עלינו לבצע בדיקה נוספת…פולשנית יותר. גלשו לדף הבית של האתר שלכם. הצביעו עם העכבר על נקודה כלשהי בדף (לא על תמונה) ולחצו על הכפתור הימני בעכבר. בתפריט שיפתח, בחרו את האפשרות להציג את קוד המקור של הדף. שימו לב: בכל דפדפן זה נראה קצת אחרת אבל העיקרון זהה.

מה שיתגלה לעיניכם הוא מראה מכוער, שמפתחים מגיעים ממנו לסיפוק. מדובר בקוד המקור של הדף. בתוך הדבר המכוער הזה, חפשו (אפשר להשתמש במקשים Alt + F) את המשפט   name="robots"   ובאותה תגית ממש חפשו את המילה noindex אם לא מצאתם מצוין! ואם כן תוודאו שהיא לא מופיע בתוך תגית robots בדומה לתמונה:

אם המילה אכן מופיע בתוך התגית סביר מאוד להניח שמצאתם את הבעיה!!! לא נשאר לכם אלא להתקשר למפתח ולבקש ממנו להסיר את החסימה.

אל תסגרו את דף קוד המקור, אתם צריכים לבדוק עוד משהו אחד – ראו בסעיף הבא.

 לא סביר, אבל כדאי גם לבדוק את זה…

בדיוק כמו שחיפשתם את התגית robots חפשו את התגית canonical, אם תמצאו אותה, וודאו שכתובת דף הבית שלכם אכן מופיע שם ולא כתובת של אתר אחר או כתובת דף פנימי כלשהו באתר! הכתובת שייכת לכם? עברנו גם את הבדיקה הזו! לא שייכת לכם? התקשרו למפתח ובקשו ממנו לטפל בזה מייד!!!

עכביש יקר אתה מוזמן להגיע אלי לביקור

חזרו לכלי מנהל האתרים ושם בחרו מהתפריט באפשרות Fetch as Google ולחצו על הכפתור האדום Fetch

התהליך יכול להמשך מספר שניות ואז תופיע שורה חדשה מתחת לכפתורים

עליכם לוודא שמופיע חץ ירוק קטן המסמן שהכול תקין. במידה והחץ לא יופיע, חיזרו למפתח שינסה לסדר. יכול להיות שבחלק מהמקרים גוגל לא יצליח לסרוק את כל הדף ואז לא תקבלו את ההודעה המתאימה. לפני שאתם פונים למפתח, נסו שוב פעם או פעמיים.

אם הופיע החץ הירוק לחצו על הכפתור לידו Submit to index. זהו עברנו גם את השלב הזה.

מפת אתר

התלבטתי האם להציף כאן את הנקודה הזו. מדובר במשהו טכני, שאדם מן השורה לא כל כך יסתדר איתו, אולם הפוסט הזה לא יהיה שלם בלי לפחות אזכור העניין.

בעקרון יש להכין מפת אתר XMLית לגוגל, להעלות אותה לשרת ולידע על כך את גוגל. הנושא נשמע פשוט ולאנשי המקצוע הוא באמת פשוט מאד, אבל עבורכם… הקיצר עזבו את זה. זה מומלץ, אבל לא קריטי כמו שאר הדברים.

קישורים לאתר – יחסי ציבור

בכדי להשלים את התמונה עליכם לדאוג שמספר אתרים (לפחות אחד) שעוסקים בתחום שלכם או בתחום משלים יצביעו אליכם. ההצבעה הינה קישור מהאתר שלהם לאתר שלכם. לצלמים מביניכם כתבתי פוסט בנושא זה. לקריאה לחצו כאן

 

זהו חברים! עכשיו נותר לכם להמתין כיום, יומיים והאתר שלכם יתחיל להופיע בגוגל. תוכלו לבדוק זאת ע"י פקודת site: שעליה כתבתי בתחילת הפוסט. תוכלו להתברג בראש התוצאות בכוחות עצמכם, אחרי שתעברו הכשרה מתאימה ולצורך העניין יש לי קורס מצוין עבורכם או באמצעות מקדם אתרים (לפני שתשכרו את שירותיו כדאי לכם מאוד לקרוא את זה)

Exit mobile version