כבר נאמר שלא הכל לבן או שחור. בצילום כמו בחיים יש גם אפור לייתר דיוק 18% אפור…
נשמע קצת מיסטורי אבל אחרי שתראו את הסרטון הבא תבינו כיצד מודדת המצלמה את האור, עד כמה דרושה ההתערבות הידנית שלנו ומה הקשר ל 18% אפור.
כאשר אנו מצלמים לוח שחור לחלוטין או לבן לחלוטין (הכוונה היא למשטחים שממלאים את כל הפריים בצילום) נקבל תמונה זהה: משטח אפור. הסיבה לכך היא האופן שבו המצלמה מחשבת את האור. בהרבה מקרים כאשר התמונה מכילה הרבה שטחים לבנים (כמו בשלג) או הרבה שטחים שחורים (כמו בצילום יער אחרי שריפה) המצלמה לא מחשבת נכון את האור והתמונות שנקבל לא יהיו מוצלחות בלשון המעטה. בכדי להתגבר על כך אנו מרמים את המצלמה ומשנים את מדידת החשיפה באופן ידניכך שהתמונה שתתקבל תיהיה קרובה למציאות. קוראים לזה פיצוי חשיפה. בעקרון כשאנחנו מצלמים בסביבה לבנה נוסיף סטופים וכאשר אנו מצלמים בסביבה שחורה אנו נוריד סטופים. מבולבלים? צפו בסרטון הבא: