הבלוג של ג'קי סויקיס

האם Wix מתאימה לצלמים?

חשוב:

8.8.2014 – בהמשך לניסוי בעניין אינדוקס אתרי WIX. הדומיין www.whatoshoot.co.il לא חודש ולאחר כשבועיים שהאתר היה למטה החלפתי את הדומיין ל http://www.timc.co.il.

כולם מדברים על Wix כמערכת להקמת אתרים המתאימה לכל אחד כזו שאינה דורשת ידע טכני מוקדם כלשהו מהמשתמשים בה. האם המערכת מתאימה גם לצלמים שבינינו? בפוסט זה אשתדל לענות על שאלה זו. אם אתם צלמים המעוניינים באתר אינטרנט אני ממליץ לכם לקרוא גם את הפוסט העוסק בדרישות השונות להקמת אתר תמונות למקצוענים.

את הבדיקות עשיתי על האתר www.whatoshoot.co.il (הדומיין הוחלף ל www.timc.co.il)שהקמתי באמצעות Wix בחבילת ה Combo.

האם Wix מתאימה לצלמים?

חשוב להדגיש שלא עשיתי שימוש באפליקציות או תוספים מתוך החנות. בדקתי את האתר הבסיסי בלבד.

נבדקו מספר פרמטרים החשובים לצלמים שבינינו, אולם מקריאת הפוסט ניתן ללמוד רבות על Wix כמערכת להקמה ולניהול אתרים. הרבה פרמטרים אחרים נשארו מאחור ולא נבדקו מכיוון שהרגשתי שאין זה נכון לבחון מערכת להקמה וניהול אתרים כללית בפרמטרים היחודיים לעולם הצילום.

הקמה ותפעול (ללא גלריות) [ציון:5/5]

פשוט וקל. עקומת הלמידה קצרה ותלולה ומתאימה גם למי שאין רקע בתחום.

ניהול תמונות וגלריות [ציון:2/5]

קל מאוד להעלות תמונות ולעדכן בהן כותרות ולאחר העלאת התמונה גם תיאור ותגית ALT אבל בזה זה נגמר!

ב Wix אין גלריות או אלבומים (יש גלריות אבל הן משמשות לתצוגה בלבד). המערכת מאפשרת לך להשתמש באותה תמונה במספר דפים שונים ללא הגבלה, אולם שינוי הפרטים של התמונה בדף אחד אינו מעדכן את הפרטים בשאר הדפים. כמו כן, המערכת מאפשרת העתקה או שכפול של גריד תמונות מדף אחד לאחר. אולם גם כאן עדכון פרטים מחייב עדכון ידני בכל דפי האתר שהתמונות מופיעות בהם.

ניהול מספר גדול של תמונות אינו מעשי במערכת ודורש עבודה רבה מאוד ממנהל האתר. אני התייאשתי… בכלל כל נושא ניהול התמונות כמו שאנו מכירים באתרי תמונות אחרים פשוט לא קיים וחבל.

שימו לב! ב Wix יש מדריך שלם להעלאת תמונה באיכות טובה לאתר… כן כן קראתם טוב. אתם לא יכולים להעלות את תמונת המקור ולסמוך על כך שהמערכת תקטין ותציג אותה באופן מיטבי. זה ממש לא עובד כך, ולכן אם אתם רוצים להציג תמונות איכותיות תצטרכו להעלות מספר עותקים של התמונה בגדלים שונים, וזה… ממש לא מקובל!

ב Wix ממליצים להעלות תמונות מראש בגודל מתאים

המערכת מכילה גם כלי לעריכת תמונות מאוד חביב…לא מתאים לצלמים אבל בהחלט מתאים לאחרים.

ממשק ניהול התמונות ב Wix

מה עושים? מבחינתי הנושא מהווה תנאי הכרחי לאתר לצלמים ולכן אני לא עושה כלום מלבד לעבור למערכת אחרת!

תמיכה בנתוני Exif ובתגיות [ציון: 0/5]

למרות שראיתי אתר ב Wix שמציג את נתוני ה Exif  (לחצו כאן) באמצעות הכלים הבסיסיים, לא הצלחתי. ולכשפניתי לקבת תמיכה בנושא, קיבלתי תשובה שמאמתת את הנושא:

ב Wix לא ניתן להציג נתוני Exif

לגבי תגיות, גם כאן הללו לא מוצגות במערכת ובכלל אין התייחסות לתגיות בתמונות.

תמיכה בעברית [ציון:4/5]

תמיכה מצוינת בעברית (מלבד נושא סדר התפריטים בממשק הניהול, הצמדת שמות התמונות לשמאל בגלריות ונקודות זניחות נוספות)

אחסון האתר [ציון:2/5]

1. לצלמים בארץ המכוונים לקהל המקומי יש בעיה גדולה: האחסון בארה"ב. דבר זה מבטיח (כמעט תמיד) שלגולשים באתר בארץ – האתר יגיב לאט וזה מרגיז. ב Wix אין לכם שליטה (בינתיים?) על מיקום האחסון.

2. במקרה שלי, האתר יושב עם עוד למעלה מ 13,000 אתרים אחרים על אותו IP ובכלל באותו Subnet עם עוד למעלה מ 280,000 אתרים…

3. נפח האחסון המקסימאלי ש Wix מציעים הינו 20GB ונפח התעבורה מוגבל ל 10GB וזה יעלה לכם קרוב ל $20 בחודש. נתונים ממוצעים ומטה.

מה עושים? בינתיים כלום זה מה שיש ל Wix להציע לנו.

הגנה על התמונות [ציון:1/5]

ב Wix מנסים להקשות על גניבת התמונות אבל… בחייאת הגזמתם! זה נכון שהקלקה על המקש הימני בעכבר נחסמה (שמירת התמונה בשם…) וזה בסדר אבל… אם הגונב קצת יותר מתוחכם ואני באמת לא מדבר על האקר, הוא יוכל להוריד את התמונות מהאתר שלך ללא קושי! ב Wix שכחו את תמונת הרקע… לחיצה אחת באקספלורר ושתי לחיצות בפיירפוקס והתמונה שלך נגנבה!

לגבי שימוש בסימני מים ב Wix לא שמעו על זה…

מה עושים? מעלים תמונות ברזולוציה בינונית עם סימן מים (Watermark) גדול ומתפללים שיהיה טוב.

התחברות לכלים של גוגל [ציון:5/5]

בכדי להתחבר לכלי מנהל האתרים יש צורך לבצע אימות (להוכיח לגוגל שאתה הבעלים של האתר). האימות לכלי מנהל האתרים של גוגל ולגוגל אנליטיקס קל ומהיר.

שיתוף תמונה בודדת [ציון:0/5]

לא ניתן לשתף תמונה בודדת ברשתות השונות… קצת מוזר ומאוד מיושן. המערכת תומכת יפה מאוד בשיתוף האתר והדפים בו, אך לא בתמונות ספציפיות מתוך הגלריה.

הצגת תמונות [ציון:3/5]

במערכת מגוון רחב מאוד של תצוגות לתמונה בודדת ולגלריות של תמונות, ובנוסף מתאפשרת עריכה של התצוגות השונות. כך שלמעשה כמעט ולא קיימת הגבלה. תוכלו להתרשם מחלק מהתצוגות הקיימות בתפריט 'גלריות' שבאתר הנבדק.

בכל זאת משהו שהפריע לי: קל מאוד לפגוע באיכות התמונות המוצגות (צבע ועיוותים). צריך לעצב את האתר בזהירות. שימו לב לעיוותים בתמונת הציפור שבדף הבית

ב Wix סיכוי גדול שהתמונה תופיע באיכות ירודה מאוד

רספונסיביות [ציון:0/5]

ממש לא! במחלקת התמיכה של האתר, הם מפנים לאפשרויות שיש להם בתחום המובייל…אבל זה לא קשור לאתר רספונסיבי!

תמיכה במובייל [ציון:5/5]

החבר'ה הללו ב Wix עשו עבודה מצוינת בנושא ועל כך מגיע להם קרדיט ענק. בכל רגע נתון בלחיצת כפתור אחת (טוב לפעמיים כמה לחיצות ושינויים) ומתקבל אתר מובייל. לא אתר המותאם למוביל אלא אתר מובייל! כל הכבוד!

ב Wix לחיצת כפתור ויש לך אתר מובייל

מכירת תמונות [ציון:0/5]

ב Wix יש פתרונות לאתרי מכירה של מוצרים כאלו ואחרים, אולם מכירת תמונות זה ממש לא הם.

קידום תמונות במנועי חיפוש [ציון:5/5]

את קידום האתר החדש שהקמתי אין טעם לבדוק לאחר חודש אחד בודד, ולכן בדקתי 2 אתרים אחרים. חשוב להדגיש כי 2 האתרים מקדמים מאוד את עצמם.

skahanphotography.com

עבודת SEO מאומצת (1,549 אתרים מפנים ו 69,423 קישורים נכנסים. יחס של 0.02) ופעילות אינטנסיבית ברשתות החברתיות ורשתות השיתוף (ניתן לראות בפוטר האתר את הרשתות בהן יש פעילות). 20% מהתמונות שבאתר מופיעות בגוגל תמונות.

benjaminhurtphotography.com.au

עדכון נכון ל 1.1.2014:

עברו 3 חודשים מאז שהאתר באוויר וסוף סוף אני יכול לדווח לכם שכל התמונות מופיעות בגוגל תמונות באופן מושלם וזה לאחר מאמצי קידום זעומים ביותר (בניגוד לאתרים שנבדקו למעלה). זה מראה שנראות האתר במנועי החיפוש טובה מאוד. כל בכבוד!

סיכום

Wix יכולה להתאים לצלמי אירועים, לאמנים ולמעצבים שונים המעוניינים להציג תיק עבודות המכיל מספר תמונות מוגבל. המערכת אינה מתאימה לצלמים המעוניינים להציג כמות גדולה של תמונות באופן איכותי.

המערכת מראש לא תוכננה עבור צלמים ולכן אופן ניהול התמונות, ההגנה עליהן, שיתופן ברשתות השונות והצגתן באתר מהווה בעיה רצינית כזו שצלמים מקצועיים יירתעו ממנה.

בכל מקרה מדובר במערכת שאהבתי, ואני ממליץ עליה בחום למי שמוכנים לוותר על איכות הופעת התמונות באתר ונהנים להעלות את אותה תמונה בגדלים שונים (במקום תמונה אחת אשר מותאמת ע"י המערכמת באון אוטומתי).

הפוסט עודכן לאחרונה ב 5/10/2013 וכל הנכתב בו נכון לתאריך זה (מלבד סעיף קידום התמונות שעודכן ב 1.1.2014)

שאלות, הערות והארות יתקבלו בברכה

Exit mobile version