הבלוג של ג'קי סויקיס

דרישות להקמת אתר תמונות מקצועי

אם אתה צלם, צייר, תכשיטן, אדריכל או כל בעל מקצוע אחר המעוניין להקים אתר אינטרנט במטרה לפרסם את יצירותיך באמצעות תמונות ואף למכור אותן באינטרנט, כדאי שתקרא את הפוסט הזה.

כל אתר אינטרנט מקצועי יאפשר לבעליו להציג תכנים באופן מקצועי ומכובד, לפרסם את דפיו באינטרנט הן ברשתות חברתיות והן באתרי שיתוף, במנועי החיפוש השונים, למכור באמצעותו וכל זאת תוך שימוש במערכת ניהול ידידותית וקלה להפעלה. אולם יש דבר נוסף שמבחנתי מגדיר אתר מקצועי: היכולת לעדכנו ולשנותו  בהתאם לדרישות המשתנות של הרשתות ומנועי החיפוש השונים וזאת ללא צורך בפתוח נוסף. בכדי שזה יקרה צריך לדעת מה לדרוש מחברת הפיתוח במילים אחרות יש דברים שאנחנו לא מודעים לקיומם ולכן לא דורשים אותם בתחילת הדרך כשעלות הפיתוח נמוכה מאוד ונזכרים בהם בהמשך כשעלות הפיתוח גבוה מאוד.

לפניכם רשימת דרישות להקמת אתר תמונות מקצועי. חשוב להדגיש כי הרשימה הינה חלקית ובחלק מסעיפיה, דרושה הבהרה מקצועית. בסדנה להקמת אתר לצלמים ולשיווקו באינטרנט אנו דנים  בהרחבה בכל אחד מהסעיפים ומציגים פלטפורמות ופתרונות שונים העונים על הצרכים להקמת אתר ויזואלי איכותי.

פלטפורמות אלו הינן מערכות ידידותיות להקמה וניהול אתרים המאפשרות לאנשים ללא ידע טכני לבנות  אתר אינטרנט מקצועי באופן עצמאי ותוך זמן קצר יחסית, בשונה מאתרים הנבנים ע"י חברת פיתוח אשר הותאמו באופן אישי לדרישות הלקוח  (Tailor made).

הסעיפים הבאים אינם מופיעים לפי סדר חשיבותם ומקוטלגים לפי הקטגוריה הרלוונטית ביותר.

כללי

עיצוב האתר והצגת התמונות

לחזות האתר ולחווית הגלישה בו חלק לא מבוטל  מההתרשמות הראשונית מהתכנים שבו. חשוב לזכור שהגולשים באתר צופים בו בהתקנים שונים (מחשבים ניידים ונייחים, מכשירי מובייל וכו') ובאמצעות דפדפני שונים (לא כל העולם גולש באקספלורר…) ולכן מומלץ מאוד שהאתר יראה באופן מקצועי בכל התקן ודפדפן.

פרסום וקידום האתר

יש לך אתר אינטרנט? מצוין! כמה תנועה מגיעה אליו מידי יום? האם האתר זוכה למשובים מהגולשים ומתבצעות בו רכישות כמו שציפית?

בד"כ לאחר השקת האתר, מגיע השלב בו בעל האתר מזהה שוני עצום בין הרצוי למצוי. מצד אחד  ההשקעה הייתה גדולה וגזלה משאבים רבים של זמן, אנרגיה וכסף ומצד שני החשיפה, הפרסום  וכמות הגולשים באתר מאכזבים. בקורס נחשף לדרכים ושיטות המגבירות את התנועה האיכותית לאתר כזו שתוביל לגידול בפניות ו/או הרכישות באתר.

לפניכם מספר דרישות יסוד אשר יובילו לצירת תשתית איתנה לפרסום וקידום האתר באינטרנט:

ניהול האתר

כמי שעוסק שנים רבות במתן ייעוץ ובליווי עסקים אני נתקל לא פעם בלקוחות שמציינים בפני כי אין להם זמן להשקיע בניהול ובתחזוקת האתר, ושתחום המחשבים רחוק מליבם.  אולם כיום, מערכות הניהול (לפחות אלו שאנחנו מציגים בקורס) הן כל כך פשוטות וקלות להפעלה ואינן דורשות סמינרים, קורסים או כל דבר אחר שאין לך זמן אליהם. שגר ושכח. פשוט.

זכויות יוצרים והגנה על התמונות

כל צלם מקצועי חושש מהעתקות ושימוש בתמונותיו ללא אישור (וללא תגמול…) וכבר נתקלתי במספר צלמים שלא מעלים תמונות לרשת מהחשש להעתקה. אכן מדובר בסוגיה מרגיזה, אולם ישנן כמה נקודות שיכולות להמתיק את הגלולה:

מכירת תמונות

זהו העלנו את האתר ויש לנו אלפי גולשים בשעה 🙂 עכשיו צריך גם למכור את התמונות ולדאוג לכך שהלקוחות יהיו מרוצים ואפילו יחזרו ויקנו תמונות נוספות. לצורך כך יש לדרוש מחברת הפיתוח בין היתר את הנקודות הבאות:

אחסון

נושא אחסון האתר הוא קריטי להצלחת העסק שלך באינטרנט. רשמו לפניכם את הנקודות הבאות ועל האחרות נרחיב בקורס  🙂

עד כאן רשימת הדרישות (חלקית פלוס) שכדאי לכם להעלות בפני חברת הפיתוח או בזמן בדיקת פלטפורמה קיימת להקמת אתר לצלמים או לכל בעל מקצוע אחר שפרסום תמונותיו ברשת חשוב לו. את הרשימה המלאה ומעבר מעמיק על כל אחת מהדרישות אשמח להציג בסדנה להקמת אתר לצלמים. לפרטים ולהרשמה לחצו כאן

 הדרישה שלי? שיהיה רק טוב!

Exit mobile version