הבלוג של ג'קי סויקיס

שלומי ארדיטי – ראיון אישי על קבוצת הצילום

"קבוצת הצילום של שלומי" – ראיון עם שלומי ארדיטי.
הראיון הינו ראיון אחד מתוך סדרה של ראיונות שנערכו עם קהילות הצילום הגדולות בישראל, כאלו המאפשרות לחברים בהם להגיב ולחלוק מידע מקצועי ואף בחלק מהן לפרסם תמונות למכירה באינטרנט.

שלומי, תציג בבקשה את הקבוצה
הקבוצה של שלומי הוקמה בשנת 2002 ומונה 5,100 חברים רשומים ויש בה מעל 635,000 אשכולות. הסיבה להקמתה היתה הצורך לארגן מפגשים ופעילויות לצלמים ברבדים שונים ממתחילים ועד לצלמים מקצועיים מתקדמים, לקבל חוות דעת חברית על צילומים ועבודות ולשתף מידע מקצועי המבוסס על התנסות אישית. למעשה, זו קהילת צלמים גדולה שמחוברים במישור הוירטואלי והפיזי ופועלים אחד למען השני. הקבוצה מכילה פורומים מקצועיים בנושאי צילום כללי וצילום רחוב, גלריות, תחרויות, חדשות ומאמרים. כל חבר יכול לקחת חלק בתכנים הקיימים ולתרום מהידע שלו. הביקורת בקבוצה שלנו היא בונה. מטרתה לייעץ, לשפר ולהרחיב אופקים בין החברים. היא תורמת להתפתחות של כולנו ולדעתי היא הכרחית לכל צלם כדי לקבל מספר פרספקטיבות שונות.

מה אופי הקבוצה?
הקבוצה היא וולונטירית והפעילות בה אינה כרוכה בתשלום. האווירה חברית ופתוחה, עם דגש חזק של הרמוניה. כיף לראות שהקבוצה שומרת על אופי חברי ומעצים, אין מאבקי כוחות ושיתוף הפעולה בין החברים הוא גדול. נשמח לצרף אנשים שיתמכו ויעזרו אחד לשני במישור המקצועי.
החברים נהנים מפורומים, גלריות, תערוכות, תחרויות ומפגשים.

אגמון החולה – שלומי ארדיטי

 שלומי, ציינת שהחברים נהנים מתערוכות, האם אתה יכול להרחיב בנושא..
קבוצת הצילום של שלומי רלוונטית גם לצלמים חובבניים, אך בכל הקשור לתערוכות – הרף הנדרש הוא גבוה מאוד.
בכל שנה מתקיימות 2 תערוכות גדולות, כאשר בכל תערוכה אנו מציגים בין 30-35 עבודות בהתאם למרחב התצוגה. העבודות המוצגות בתערוכות השונות נבחרות בקפידה על ידי צוות שופטים בכיר המורכב מ-10 שופטים – צלמים מקצועיים. אנו זוכים לקבל פניות מגלריות מובילות ומגופים שונים המעוניינים להציג תערוכות וכל זאת בזכות הקריטריונים הגבוהים הנדרשים מחברי הקבוצה המעוניינים להציג את עבודתן בתערוכות.

מי יכול להשתתף בתערוכות?
התערוכות פתוחות לכל חברי הקבוצה. חשוב להדגיש, כי עצם ההשתתפות בתערוכות הינה הזדמנות פז עבור הצלמים בכלל ועבור הצלמים המתחילים בפרט ( בתנאי שהללו הוכיחו כי עמדו בדרישות הגבוהות).

הזכרת את נושא מפגשי הצלמים, במה מדובר?
המפגשים מתקיימים בימי שישי, אחת ל -3 שבועות או חודש וההשתתפות בהם חינם. בנוסף, אנו מקיימים סיורי צלמים שונים בטבע, באתרים מיוחדים וסיורים ייעודיים לפי דרישת הצלמים, לדוגמה: צילומים הקשרים לעולם האופנה הכוללים הפקה המורכבת ממאפרות, דוגמניות, צוות סטיילינג ועוד, העלות בסיורים אלו הינה עבור ההפקה, האוטובוסים והכיבוד בלבד. ההזמנה למפגשים אלו מתפרסמת בתוך הקבוצה.

תפרט בבקשה לגבי תחרויות הצילום…
בקבוצה מגוון רב של תחרויות. מידי חודש אנו מקיימים תחרות שבסופה מוצגת התמונה הנבחרת. חברי הקבוצה מעלים תמונות אשר נבדקות על ידי 2 שופטים ולאחר סינון קפדני נחברות מספר מצומצם של תמונות ונפתחת ההצבעה של כלל חברי הקבוצה. הפרס מוענק כשבוע אחרי תום ההצבעות.

נמל תל אביב – חשיפות ארוכות – שלומי ארדיטי

מה הקבוצה מציעה לצלם המתחיל / חובב?
הקבוצה מציעה ידע מקצועי ונסיון רב שלא ניתן ללמדו בבתי ספר או בסדנאות. סוד הקבוצה הנסיון העצום הטמון בחברים בה. מדובר בקבוצת אנשים הפועלת באותו התחום וצומחת כל הזמן. אני יכול לומר שהקבוצה משלימה את התכנים הנלמדים בבתי הספר השונים. כמו בכל תחום שלומדים, ללא הקפיצה למים, ההתנסות, הכשלונות, חוות הדעת והעזרה מאנשים בתחום, לא באמת ניתן לצמוח.

זה היתרון הגדול שלנו. צלם מתחיל יכול להצטרף לטיולים ולמפגשים, להכינס למסגרת שונה מאשר הלימודים בבית הספר, להכיר חברים חדשים מהתחום, להתלוות וללמוד מכמה אנשים בו זמנית. אני מכיר כאלו שהחלו את דרכם והתקשו לצאת ולצלם לבד, הם הרגישו לא נוח. ואני מבין למה. ישנם מקומות שאתה לא מרגיש בנוח לצלם בהם לבד, יש הרבה סיפורים על מצבים בהם יצאו לצלם בשווקים לדוגמה, ונתקלו בקבלת פנים לא נחמדה במיוחד. כאלו שדימו אותם לעובדי מס הכנסה ו/או בלשים. כשאתה יוצא לצלם יחד עם קבוצת אנשים, אתה נחשב לחלק מקבוצת צילום, אתה פחות מאיים.
אמנם אנחנו יוצאים לטייל יחד, אבל כל אחד רשאי לעשות מה שהוא רוצה. אנחנו מתפזרים וכל אחד מוצא את האובייקט / המקום אותו הוא רוצה להנציח.

המפגשים מהנים וגם אדם כמוני, שיש לו נסיון בעולם הצילום, ממשיך ללמוד כל פעם מחדש. מעבר לכך, הגלריות מעניקות הרבה השראה וקיימת ההזדמנות לקחת חלק בתחרויות ובתערוכות.

מהי ההמלצה שלך לצלם המתחיל?
המון פרטיקה, לבוא ולצאת לצלם עם הקבוצה. מעבר למה שהם סופגים בקורס יש את ההתנסות, הזוויות, המשחקים עם האור. כל אלו ללא תרגול לא יתפתחו ויובילו את הצלם הצעיר אל ייעודו. במסגרת השיעורים הפרטיים שאני מעביר בפוטושופ ובעריכת וידאו, אני נתקל בצלמים צעירים שמרגישים שללא ההדרכה הצמודה והטיפים מצלם וותיק בתחום, הדרך שלהם תהיה ארוכה יותר. בקבוצה הם מוצאים את מבוקשם, יחד עם המפגשים, הביקורות וההכוונה בקבוצה, הם זוכים להתקדם ולהיחשף בתחום.

מה ההבדל בין הקבוצה בפייסבוק לקבוצה בפורום?
אין מה להשוות. הפורום הוא הבית שלנו. הקבוצה בפייסבוק היא להודעות קצרות, יצירת קשר, אנחנו מעלים שם תמונות אבל את הביקורות והמלצות, התיאורים המפורטים תוכלו למצוא רק באתר. המדיה החברתית תורמת, אבל היא רק אמצעי לפורום ולא תתפוס את מקומו. אני יודע שהרבה פורומים טכניים מעולם הצילום נפגעו בעקבות הקבוצות שקמו בפייסבוק.. המענה שם זמין יותר, המשוב יכול להתקבל מ-50 איש בו זמנית, להבדיל מפורום שבו אתה צריך להמתין עד שהחברים יתחברו.

עכשיו הגיע תורך, ספר לי קצת על העבר המקצועי שלך
אני מצלם המון שנים.. עוד מהתיכון, וזה משהו שתמיד אהבתי והתחברתי אליו. מפה גם נולדה הקבוצה, זה משהו שמאדו אהבתי, תמיד אהבתי לצלם בתיכון את החברים בבית הספר, שרפתי המון פילם, המון פרקטיקה, לפני הדיגטלי וגם בדיגטלי עשיתי המון משחקים של צילום ולמדתי לבד, כל הידע שלמדתי לבד במשך שנים. למעלה מ-15 שנה הייתי איש הייטק, הנסיבות הובילו אותי לעסוק במה שאני אוהב.

אתם מוזמנים לבקר בתערוכות של הקבוצה:
תערוכה קיימת – "מגדלים"
נושא התערוכה: סוגי מגדלים שונים
תאריכים: עד 23/10/2013
מיקום: מגדלי אביב משה

על תערוכת מגדלים: תצוגת עבודות של מגדלים שונים. מוצגת בכל הבניין וניתן לבקר בה בשבועיים הקרובים. חשוב להדגיש, תערוכת מגדלים היא לא תערוכה של הקבוצה, אלא בחסות קבוצת הצילום של שלומי. זימנו מספר חברים נבחרים להציג את העבודות הטובות ביותר.

"המלקטים" – מתוך תערוכת "זמן קסם" – שלומי ארדיטי

תערוכה חדשה – "זמן קסם"
נושא התערוכה: רגעים קסומים
תאריכים: 3/10/2013-30/10/2103
מיקום: קומת הגלריה – מגדלי עזריאלי, קומה ג'

Exit mobile version