הבלוג של ג'קי סויקיס

צילום טיפות מים

צילום טיפות מים המתנגשות אחת בשנייה, ללא ציוד אלקטרוני משוכלל, יכול להיות מתסכל מאוד, אולם הסיפוק שבתפיסת תמונה אחת כזו הוא עצום!

הרעיון הוא לצלם התנגשות של זוג טיפות האחת בשנייה ברגע ההתנגשות עצמה. התוצאות המתקבלות פשוט מרשימות. ניתן לראות מספר דוגמאות בתמונות למטה ובאתר שלי בגלריית צילום טיפות מים

חשוב להדגיש, כי מי שאחראי על הקפאת התנועה בצילומים אלו, הוא הפלאש ולא המצלמה! את המצלמה ניתן לכוון למהירות תריס של 1/200 של השנייה ולהשתמש בפלאש במהירות גבוהה מאוד (מהירות גבוה מושגת ע"י עוצמת אור נמוכה). בחדר חשוך, האור שיגיע לחיישן המצלמה, הינו האור המוחזר מהפלש וזה מה שיגרום להקפאת התמונה.

 ציוד נדרש

מצלמה, מבזק, כלי שאליו נטפטף את טיפות המים וטפטפת.

השתמשתי במצלמת Canon 5D Mark iii ועליה הרכבתי עדשת מאקרו Canon EF 100mm f/2.8L IS USM .

אקווריום קטן שימש בעבורי ככלי הקיבולת, שעליו טופטפו טיפות שהגיעו מהברקה שהייתה לי: ערכת אינפוזיה, שניתן למצוא בכל בית מרקחת, כשאת השקית החלפתי בבקבוק מים מינרלים!

במקרה שלי, השתמשתי בשני מבזקים האחד המשמש כ Master מסוג Canon Macro Twin Lite MT-24EX  והאחר כ Slave מסוג Canon Speedlite 430EX II (כמובן שאין הכרח להשתמש בקונפיגורציה זו אולם אלו המבזקים המצויים בידי נכון להיום)

כיוונים

את המצלמה מיקמתי על גבי חצובה וכיוונתי את המיקוד לנקודה מסוימת ( כ 40 ס"מ ), שבה ציפיתי למפגש הטיפות בין הטיפות. בכדי למצוא את הנקודה הזו, קיבעתי את הטפטפת מעל האקווריום והתחלתי לטפטף על חודו של מסמר שהצבתי בתוך האקווריום וברגע שהטיפות פגעו בראש המסמר עצרתי את הטפטוף וכיוונתי את המצלמה לראש המסמר (בגובה של כ 2 ס"מ מעל מפלס המים באקווריום).

עומק השדה האופטימאלי הושג במפתחי צמצם שבין f/6.3 – f/9.

בכדי להשיג חדות מרבית יש לכוון את הפלאש לעוצמה נמוכה מאוד. הצילומים בדוגמאות המובאות כאן צולמו בעוצמה של 1/64 – הנמוכה ביותר בעבור המבזקים שהשתמשתי בהם.

במצלמות עם נטייה לכמות רעשים גדולה, כדאי לכוון את ה ISO ל 100. במקרה שלי, הרגשתי חופשי לעבוד עם ISO 640 .

מיקום המבזקים (אגב ניתן להשתמש גם במבזק יחיד) נקבע ע"י ניסויים, תוך שימוש ברדידי צלופן צבעונים עד לקבלת האפקט הרצוי.

אני ממליץ להשתמש בפלאש עם דיפיוזר כלשהו כך שבתמונה הסופית לא יופיעו נקודות לבנות של הפלאש.

זהו, כל מה שנותר הוא לטפטף טיפות מים בקצב הנכון (בהצלחה עם זה…) ולצלם בתזמון המושלם (ובהצלחה גם עם זה…)

אגב מומלץ לנסות ולעבוד לא רק עם מים אלא גם עם חלב ולא לבכות על החלב שנשפך (:

מבחנתי התמונה היפה ביותר בעיני מופיע למטה. אני משתמש בה כתמונת רקע במחשב האישי

Exit mobile version