הבלוג של ג'קי סויקיס

אתר תמונות צריך להיות מהיר!

זמן התגובה של אתר הוא הזמן הממוצע שלוקח לדף באתר לעלות. זהו נתון חשוב מאוד לחווית הגלישה של הגולשים באתר ולכן הוא מהווה את אחד מהפרמטרים המשפיעים משמעותית על דירוג האתר במנועי החיפוש.
זמן התגובה הינו פונקציה של מספר גורמים:

  1. אופן תכנות האתר ומבנה בסיס הנתונים – באחריות חברת הפתוח
  2. עוצמת שרת האחסון – באחריות חברת האחסון וברוב המקרים מדובר בחברת הפתוח עצמה, שמאחסנת גם את האתר
  3. מיקום פיזי – של שרת האחסון ושל הגולש
  4. נפח תעבורת רשת – בתלות בחברת האחסון, ספק האינטרנט, נפח הפעילות האינטרנטית ברגע הגלישה, האקרים וחוליגנים החוסמים את ערוצי התקשורת במזיד
  5. מהירות חיבור האינטרנט שבאמצעותו גולשים
  6. גודל הקבצים (כמות הבתים) שבדף האתר אותו מעלים

מדידת זמן התגובה של האתר נעשית על פני תקופה ממושכת יחסית ועל דפים שונים של האתר ובסופו של דבר מחושב זמן תגובה ממוצע.
ניתן לצפות בזמן התגובה הממוצע של האתר שלכם, באמצעות כלי מנהל האתרים של גוגל Google Webmaster Tools. כל מה שעליכם לעשות הוא להתחבר לכלי (אם אתם מקודמים ע"י אנשי מקצוע, אזי האתר שלכם מחובר כבר לכלי וכל מה שאתם צריכים, זה לבקש הרשאה מאיש המקצוע ואגב, אם הוא לא היה מחובר לכלי, אזי מדובר בשרלטן שעובד עליכם ולא עם האתר), בתפריט הצדדי לבחור באפשרות Crawl Stats (מסומן בתמונה 1) ומה שתקבלו במסך הם 3 גרפים, כפי שמופיעים בצילום המסך המופיע למטה (הנתונים נלקחו מתוך האתר Jacki Soikis Photographer המושתת על מערכת Zenfolio, המיועדת לצלמים ואשר באמצעותה אנו מקימים אתר לצלמים במהלך הסדנה! לקבלת פרטים ולהרשמה לסדנה לחצו כאן)

הגרף התחתון (מסומן ב 2) מציג את זמן התגובה (הורדה) כפי שנמצא ע"י העכביש של גוגל במהלך שלושת החודשים האחרונים. עליכם לוודא שהזמן הממוצע על פני התקופה (מסומן בעיגול אדום) לא יעלה מעל שנייה אחת (הנתונים מופיעים במילי שניות ולכן 467 מילי שניות הוא זמן תגובה הקטן מחצי שנייה). כפי שניתן לראות בגרף, קיימות חריגות בזמני התגובה והדבר קביל, כל עוד חריגות אלה אינן תכופות (משהו כמו פעם, עד פעמיים בחודש).

הכלי מציג את זמן התגובה כפי שהתגלה ע"י העכביש של גוגל ומכאן יתרונו הגדול: הוא אינו כולל את זמני התגובה הקשורים בחבילת האינטרנט שלנו כצרכנים.

הגרף העליון (מסומן ב 3) מציג את מספר הדפים הנסרקים ביום ע"י גוגל.

מספר טיפים שיעזרו לכם:

  1. כאשר אתם עובדים עם מערכות מקצועיות כגון Zenfolio או Smugmug אתם יכולים להיות רגועים ולהעלות את קבצי התמונות בגודל מרבי – מוכנים להדפסה. המערכות הללו מייצרות גרסאות "קלות" יותר המוצגות לגולשים ולעכבישים של מנוע החיפוש ויודעות להגן על המקור מפני גנבי תמונות למיניהם. אולם, אם אתם עובדים עם מערכות אחרות, עליכם להעלות 2 גרסאות (ואף יותר) גרסת מקור למכירה, אם אתם מוכרים תמונות באתר וגרסה מצומצמת להצגה. במקרה זה, אני ממליץ להעלות תמונות בגודל של עד 900KB, גודל מוגבל של עד 1,200 פיקסלים לצלע הגדולה וכמובן לא לשכוח חתימת מים גדולה ובולטת.
  2. אם אתם מתכוונים לבנות אתר חדש, עימדו על כך, שבמשך שלושת החודשים הראשונים, האחסון יעשה על גבי שרת חברת הפיתוח. כך, אם האתר יעבוד לאט, לא תיפלו בין חברת הפיתוח, שתטען שהאחסון איטי (גורמים 2 ו- 3) לבין חברת האחסון, שתטען שהפיתוח של האתר לקוי (גורם 1).
  3. דירשו מחברת האחסון לקבל חיווי SMS בכל פעם שהשרת ירד.
  4. דאגו, שבהסכם עם חברת הפתוח, יהיה סעיף שיבטיח כי ממוצע זמן התגובה לפי כלי מנהל האתרים של גוגל לא יעלה על שנייה אחת.
  5. דאגו, שבהסכם עם חברת הפתוח, ניתן יהיה לאחר שלושת החודשים הראשונים לאחסן את האתר בכל חברה אחסון שתבחרו וכך גם תדאגו שיהיה לכם גיבוי עדכני של האתר.
  6.  חייכו כל הזמן!

 

שיהיה רק טוב

Exit mobile version