הבלוג של ג'קי סויקיס

טיול צילום למרוקו

טיול צילום למרוקו הארץ הקסומה שבין הרי האטלס למדבר סהרה. שפע נופים, ריחות וצבעים. הטיול מתאים לחובבי טיולים צעירים ומבוגרים ולחובבי צילום בעלי מצלמות רפלקס משוכללות ולמצלמים במצלמה פשוטה. גם מצלמים בטלפון נייד יתקבלו בברכה.

 את הטיול יוביל גילי חסקין, מדריך טיולים והיסטוריון , שיהיה אמון על הצד הגיאוגרפי, היסטורי, פולקלוריסטי ואמנותי, בשיתוף  עם ג'קי סויקיס, צלם טבע ונוף, מדריך צילום, מומחה לשיווק דיגיטאלי מהמובילים בארץ ומרצה בתחום למעלה מעשור. ג'קי יהיה אמון על הליווי הטכני, אומנותי של הצילום ויעמוד לרשותכם בכל שאלה ובכל שעה (אין כמו צילומי זריחה, שקיעה ולילה…) . לאחר הטיול, ילווה את המעוניינים, בדרכים השונות לפרסם את התמונות באינטרנט.

 כשבועיים לפני היציאה לטיול יערך מפגש מקדים אשר יעסוק בהכנה לטיול ובטיפים לצילום נופים וציוד צילום מומלץ. מפגש מסכם בנושא הצילום יערך  כשבועיים לאחר החזרה  מהטיול  ויעסוק בין היתר וההפצה הדיגיטאלית.

מרוקו שבקצה הרחוק של צפון אפריקה, קיבלה את שמה הערבי ממיקומה – המערב הקיצוני – "מאע'רב אל אקצה". ככזאת היתה מרוחקת מהמזרח התיכון ומתככיו ומחוברת יותר לחצי האי האיברי. הקשר העיקרי שלה היה לספרד. אליה יצאה במשך שנים גלים של כובשים, עד שנהדפו ממנה אוחרה. מרוקו קשורה, קשר עקיף יותר עם אפריקה השחורה. מכאן יצאו שיירות גמלים שחצו את הסהרה. חותם של שניה עולמותה ללו ניכר בתרבותה של מרוקו ואנשיה.

אומנות אנדלוסית וריקודים אפריקאיים. עיטורים, ארכיטקטורה וכלי נגינה. אם אנדלוסיה היא מושא החלומות הפאן ערבי, הרי מרוקו היא הגשר אליה. יש במרוקו מכול וכול: הרי הריף הירוקים, מנוקדים בכפרים שבתיהם בוהקים בלבן ומשקופיהם מסויידים בכחול. הרי האטלס שפסגותיהם מכובות שלג עולמים ומדרונותיהם נטועי ארזים, רכסים של גרניט, קניונים שנחצבו בהרים, נאות מדבר וחופים ארוכים.

המגוון הנופי הרב מתגמד נוכח המגוון האתני. יש בה ערבים, קמצוץ של אירופאים ובעיקר ברברים, אוכלוסייתה הקדומה של צפון אפריקה, שדבר אינו משותף ביניהם, לבד מהיותם לא-ערבים. יש ביניהם ביהירם וכהים, מוסלמים אדוקים ועובדי אלילים, מכניסי אורחים ושונאי זרים.

לפניכם תמונותיו של גילי חסקין מתוך טיול צילום במרוקו.

Exit mobile version