הבלוג של ג'קי סויקיס

זמני זריחת ושקיעת השמש

למיקום השמש בשמיים השלכות משמעותיות על צילומי נוף ואת זה כל דרדק מבין. תכנון צילום נוף מחייב אותנו להתחשב בשעות הזריחה והשקיעה, משך זמני הדמדומים, הזווית היחסית של השמש לאובייקט הצילום ובצילום לילי נרצה לדעת מהם זמני הופעת הירח ומצבו (מלא, חלקי) ושוב גם כאן הזווית היחסית לאובייקט הצילום.

כאשר אני מתכנן טיול צילום (בעיקר לחו"ל, בארץ מקסימום נוסעים עוד פעם…) הפרמטרים הללו הם תנאי חשוב ביותר. בקרוב אני יוצא לטיול צילום במערב ארה"ב ואני מתכנן לצלם ב Bryce Canyon. שמתי לי למטרה לצלם את הקניון בשעות הזריחה (קצת לפני וכמה דקות אחרי) ולצלם שוב בשקיעה. לאחר חיפוש נקודות צילום ב Google earth אני חייב לדעת מהם מועדי הזריחה והשקיעה וזווית השמש בהתאמה יחסית לנקודות מהן אני רוצה לצלם. אתר נוסף שאני מתכנן לצלם הוא דיונות החול בעמק המוות (Death Valley) שוב גם כאן חשובה לי מאוד הזווית של השמש מכיוון שאני רוצה להשיג את הצל של הדיונות באורך מסוים.

לצורך כך אני נעזר באפליקציית איפון בשם LightTrac. כל אופציה שרק תחשבו עליה כולל ייצוא נתונים ל Google earth ושמירת נתונים לשימוש חוזר קיים באפליקציה. ממליץ בחום. לפניכם מספר צילומי מסך מתוף האייפון את האפליקציה ניתן להתקין גם על ה IPAD ללא עלות נוספת.

Exit mobile version