הבלוג של ג'קי סויקיס

טיפ: אופטימיזציה לתמונות ב 4 שלבים

במסגרת הסמינר לקידום תמונות בגוגל, ג'קי מתייחס לא מעט לנושא של אופטימיזציית תמונות. משמעות האופטמיזציה היא להנגיש למנועי החיפוש את המידע הקיים אצלנו באתר בשפה המובנת להם. בפוסט הבא אתייחס ל-4 השלבים העיקריים הכלולים בפעולת האופטמיזציה לתמונות, לטובת השגת דירוגים גבוהים והגברת התנועה לאתר.
Alt  – אלטרנטיב טקסט
טקסט חלופי המתאר בצורה ממוקדת מה נושא התמונה. עליו להיות טקסט המציין מה קיים בתמונה. כמובן שאין להזין תיאור הכולל מילות מפתח שלא רלוונטיות לתמונה כדי לבלבל את מנועי החיפוש.


שם הקובץ
למען הסדר הטוב בתיקיה במחשב… ולא רק בגללו, כדאי ששם הקובץ יתאר את התמונה, בנוסף לטקסט החלופי שתזינו, גם לשם הקובץ יש תרומה להבנת התמונה בקרב מנועי החיפוש, עליו להיות לכל היותר בין 4 מילים.
עוד דבר שכדאי לקחת בחשבון הוא שאם לכל תמונה באתר שלכם יש כתובת ייחודית, שם הקובץ יופיע גם בכתובת האינטרנט של התמונה.כדאי מאוד להמנע משמות של קבצים בעברית.

גודל הקובץ
בהתחשב בעובדה שגוגל מייחסת חשיבות לזמן טעינת הדף, יש להקפיד על משקל קובץ הגיוני ולא להעלות תמונות שמשקלן יכול להכביד על זמן הטעינה. קחו בחשבון שיש להתאים את הרזולוציה של התצוגה למשקל.

טקסט סביב לתמונה
מנועי החיפוש שמים דגש גם על הטקסט שנמצא מסביב לתמונה. לדוגמה לכותרת הדף, לתת הכותרות, לתוכן הקיים בפסקאות המקיפות את התמונה וכדומה.
בסרטון הבא, מאט קאטס האחראי על מחלקת הספאם בגוגל, מסביר כיצד יש לבצע אופטמיזציה לתמונות להגברת התנועה באמצעות מספר צעדים שצלמים יכולים לעשות בכוחות עצמם.

Exit mobile version