הבלוג של ג'קי סויקיס

גניבת תמונות באינטרנט

מסוק קרב

מסוק קרב

ראשית ברצוני להבהיר את כוונתי בשימוש בביטוי "תמונות גנובות במנועי החיפוש" בכלל ובגוגל בפרט:

התמונות  בתוצאות החיפוש במנועים השונים הינן למעשה קישור לדף אינטרנט ולכן ניתן להניח שלחיצה על תמונה בתוצאות החיפוש ב  Google Images תוביל לדף אינטרנט אשר מכיל את התמונה (בהמשך נראה כי הנחה זו אינה נכונה).

גניבת תמונות במנועי החיפוש מבחינתי הינה המקרה בו תמונה המופיע בתוצאות מנועי החיפוש אינה מקשרת רק לדפי האינטרנט אשר בבעלות  הצלם (כגון אתר האינטרנט של הצלם או בלוג אישי) ו/או בניהולו (כגון דפי שיתוף מרשתות שונות) אלא לאתרים  ודפים אחרים אשר אינם שייכים לצלם וללא אישור מפורש מהצלם (שלא לדבר על מצב בו התמונה שלך מופיע פעם אחת בתוצאות החיפוש ומובילה לדף שאינו שלך…)

איך זה קורה? ובכן יש 3 מצבים אפשריים:

גניבת תמונה!

מישהו הוריד את התמונה שלכם מתוך האתר או מאחת מרשתות השיתוף והעלה אותה שנית במקום אחר. תאמינו לי שזה אחד מהדברים היותר מעצבנים שיש. בחלק מהמקרים הגנבים לא יהססו לחתוך את סמן המים שעל התמונה. בעוונותיי, כצלם מתחיל וחסר בטחון, העלתי תמונות עם חותמת מים קטנה ומוצנעת. היום אני מעלה את התמונות עם חותמת בולטת יותר ( ומקבל תגובות מצלמים אחרים על כך שהחותמת גדולה מדי… נו לך תסביר להם).

לפניכם מספר אתרים בעולם שגנבו ממני תמונה של מסוק קרב בעת שיגור נורים ולצערי הרב יש עוד הרבה…

איך מצאתי את כל התמונות הללו? השתמשתי באפשרות לחיפוש תמונות דומות בגוגל תמונות. בשורת החיפוש בגוגל תמונות יש צלמית ובה מצלמה. כל מה שעליכם לעשות הוא לגרור את התמונה אותה אתם מעוניינים לבדוק אל שורת החיפוש.

חיפוש תמונות דומות בגוגל תמונות

 דרך נוספת לבדיקה היא שימוש בתוסף Firefox (קיים גם לכרום) של גוגל בשם Search By Image. עומדים על התמונה, ממקמים את הסמן על התמונה שאותה רוצים לבדוק, לחצן ימני על העכבר ובחירה באפשרות חיפוש לפי תמונה. קל ונוח מאוד.

מציאת תמונות דומות באמצעות תוסף גוגל

קישור ישיר וגוגל מטומטם

במקרה הקודם, מישהו גנב ממישהו אחר תמונה והשתמש בה. במקרה הבא, לא מדובר בגניבה של תמונה אלא בטמטום של גוגל! (מי שלמד אצלי בקורסים השונים יודע שאין לי הרבה מילים חמות על גוגל…).

מדובר על מצב בו צלם העלה תמונה מקורית לאתר שלו A ויש אתר אחר B המוציא קישור ישיר לתמונה שבדף A (לא לדף בו נמצאת התמונה אלא לקובץ התמונה). במצב זה גוגל (בחלק מהמקרים)  יציג את התמונה של A בכתובת של B. כן כן קראתם נכון.

איך ניתן למצוא תמונות כאלו? מאוד פשוט. כנסו לגוגל תמונות ובשורת החיפוש הקלידו את הפקודה:

inurl:www.soikis.co.il -site:www.soikis.co.il

כאשר במקום www.soikis.co.il תכניסו את הדומיין שלכם.

מציאת אתרים המקשרים ישירות לתמונות שלכם

 אולי תופתעו לגלות שהתמונות שיופיעו הן שלכם ומופיעות בגוגל תחת דומיין אחר…

במקרה למטה, אורית שיתפה קישור ישיר לתמונה שלי באתר בגוגל+ ובגוגל תמונות היא מוצגת מתוך הדף של אורית ולא מתוך האתר שלי.

שיתוף בגוגל+ של קישור ישיר לתמונה שלי
בגלל הקישור הישיר התמונה מופיע בגוגל תמונות בדף של אורית

אחסון תמונות בדומיין אחר

נושא זה מורכב יותר ונדון בסדנה להקמת אתר לצלמים ולשיווקו באינטרנט בעקרון, הרבה בעלי אתרים לא מודעים לכך, שהתמונות שלהם אינן מאוחסנות תחת הדומיין שלהם אלא תחת דומיין אחר… את התמונות הללו תוכלו לאתר בקלות תוך השימוש בתוסף שהמלצתי עליו למעלה.

הבעיה במקרה זה תתגלה לכם לאחר שהאתר שאחסן את התמונות עבורכם ייסגר או תחליטו לעזוב אותו. התמונות שלכם פשוט ייעלמו מתוצאות החיפוש בגוגל.

לצלמים שביניכם: מקווה שאחרי קריאת הפוסט תוכלו לישון בשקט, מפני שאחרי שגיליתי איך שהתמונה שלי חוגגת ברשת ללא רשותי, אני מתקשה לישון…

לילה, ושיהיה רק טוב

Exit mobile version